آیا ترکیب ال کارنیتین، اسیدهای آمینه و مکمل های bcaa مضر است؟

ورزشکارانی که به صورت حرفه ای تمرین می کنند مطمئناً از مکمل ها در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم بهره مند خواهند شد. مکمل ها فواید متعددی برای بدن به خصوص در ورزشکاران دارند. برخی افراد چندین مکمل را به صورت ترکیبی مصرف می کنند.

ال کارنیتین، BCAA و آمینو اسیدها مکمل های چربی سوزی هستند که توسط ورزشکاران استفاده می شود. این چربی سوزها معمولا توسط ورزشکارانی استفاده می شود که می خواهند سریعتر وزن کم کنند، انرژی بیشتری در تمرین داشته باشند و عضله بسازند.

البته با این مکمل ها می توانید به کاهش وزن و حتی افزایش وزن فکر کنید. اما آیا می توان این مکمل ها را با هم ترکیب کرد؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

معرفی مکمل ها

مکمل چیزی است که همراه با یک رژیم غذایی معمولی استفاده می شود و همانطور که از نامش پیداست مکمل آن است. هر مکمل ترکیبات خاص خود را دارد و هدف خاصی را دنبال می کند. یک مکمل برای افزایش وزن، دیگری برای چربی سوزی و دیگری برای عضله سازی مفید است. به عنوان مثال، ال کارنیتین معمولاً خاصیت چربی سوزی دارد و می توان آن را در بازار خریداری کرد مانند ال کارنیتین، ال کارنیتین تارتارات، استیل ال کارنیتین و غیره. برای اینکه این ماده به طور کامل جذب بدن شود، بهتر است بعد از تمرین (به همراه کربوهیدرات های ساده برای جبران ذخایر خالی گلیکوژن) یا تغذیه آن را با شیک مصرف کنید. استیل ال کارنیتین (ALCAR) را می توان با معده خالی مصرف کرد زیرا هضم آن آسان تر است.

BCCA همچنین یک آمینو اسید شاخه دار است. این مکمل حاوی چندین اسید آمینه است و از نظر علمی ثابت شده است که باعث تحریک رشد عضلات می شود. BCAA باعث کاهش خستگی، تسریع بهبودی و سنتز پروتئین می شود. مصرف این مکمل ها در حین تمرین توصیه می شود.

اسیدهای آمینه که مولکول هایی هستند که یک پروتئین را می سازند. با مصرف این مکمل ها، بدن پروتئین بیشتری تولید می کند و این منجر به افزایش توده عضلانی می شود.

  کارت گرافیک AMD RX 6400 160 دلار قیمت داشت

roshapharmacy 2 1 جوان آی تی

چربی سوزی با ال کارنیتین، BCAA و مکمل های اسید آمینه

وقتی تمرین را شروع می کنید، در ماه اول به طور مداوم وزن کم می کنید، اما بعد از مدتی ترازو حرکت نمی کند و وزن شما می ایستد و وزن کم نمی کنید. در این شرایط کاهش وزن کند یا متوقف می شود. این در نهایت برای هر کسی که سعی در کاهش وزن دارد اتفاق می افتد. شما رژیم غذایی خود را دنبال می کنید و به طور منظم ورزش می کنید، اما چرا این اتفاق می افتد؟

در طی چند هفته اول ورزش، کاهش سریع وزن طبیعی است، به خصوص زمانی که از سبک زندگی کم تحرک به کم تحرکی روی می آورید. ورزش با کالری کمتر به بدن اجازه می دهد تا انرژی مورد نیاز خود را با آزادسازی ذخایر گلیکوژن (نوعی کربوهیدرات موجود در ماهیچه ها و کبد) دریافت کند. گلیکوژن از آب کمی تشکیل شده است، بنابراین زمانی که گلیکوژن برای انرژی استفاده می شود، آب آزاد می کند. این چیزی است که مردم می گویند ما حتی وقتی آب می خوریم چاق می شویم.

وقتی وزن کم می کنید، مقداری ماهیچه و چربی نیز از دست می دهید. به طور طبیعی، متابولیسم شما با کاهش وزن کاهش می یابد. این باعث می شود کالری کمتری نسبت به وزن خود بسوزانید. این به طور خودکار به این معنی است که هر چه متابولیسم کندتر باشد، کاهش وزن کندتر خواهد بود. وقتی کالری هایی که می سوزانید با کالری هایی که می خورید برابر باشد، به یک مکان خاص می رسید و دیگر وزن کم نمی کنید. حالا برای ادامه کاهش وزن چه کاری باید انجام دهید؟

عادات کلی خود را مرور کنید: بهتر است رژیم غذایی را کنار بگذارید و ورزش کنید و آن را متنوع کنید. به این ترتیب بدن شما به آن عادت نمی کند یا تنبل نمی شود.

کمتر بخورید: وقتی کالری دریافتی شما با تلاشی که برای سوزاندن آنها انجام می دهید برابر باشد، به نقطه پایداری می رسید. بنابراین، شما دو انتخاب دارید: یا کمتر بخورید یا بیشتر ورزش کنید تا از این مکان ثابت خارج شوید و دوباره وزن کم کنید.

  گوگل با انتشار ویدئوهای تبلیغاتی، کاربران ال‌جی را تشویق می‌کند که پیکسل 6 را انتخاب کنند

تمرینات خود را به سطح بعدی ببرید: پیشنهاد می کنیم خود را بیشتر در باشگاه به چالش بکشید. به رژیم غذایی موجود خود بسنده نکنید. وزنه های سنگین تری بلند کنید و زمان بیشتری را روی تردمیل بگذرانید.

فعالیت بدنی بیشتری در خارج از باشگاه انجام دهید: علاوه بر رفتن به باشگاه، باید تحرک داشته باشید. به عنوان مثال، پیاده روی کنید، برخی تمرینات را در خانه انجام دهید. فقط فعال باشید تا بتوانید وزن کم کنید.

roshapharmacy 3 1 جوان آی تی

مصرف مکمل ها: یکی از راه های اصلی کاهش وزن، مصرف مکمل ها است. اگر متوجه شدید که هر کاری که انجام می دهید نمی توانید وزن کم کنید، می توانید از مکمل های چربی سوز با ال کارنیتین، BCAA و اسیدهای آمینه استفاده کنید. این مکمل ها متابولیسم بدن را افزایش می دهند و ورزش با آنها موثرتر است.

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) و ال-کارنیتین در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب نقش دارند.

BCAA یا آمینو اسیدهای شاخه دار گروه خاصی از مکمل ها هستند. این زنجیره از سه اسید آمینه ضروری لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است. BCAA سنتز پروتئین را تحریک می کند. به زبان ساده، پروتئین بیشتر به معنای عضله بیشتر است. هرچه عضلات شما بیشتر رشد کنند، کالری بیشتری می سوزانید. این فرآیند منجر به متابولیسم سریعتر و در نهایت کاهش وزن می شود. BCAA همچنین حاوی والین است که با تریپتوفان که به سروتونین تبدیل می شود، مبارزه می کند. بنابراین، مکمل های BCAA می توانند به کاهش استرس کمک کنند و به شما این امکان را می دهند که تمرینات خود را با انرژی و انرژی بیشتری انجام دهید. این اسیدهای آمینه همچنین از خستگی جلوگیری می کنند، بنابراین می توانید بیشتر تمرین کنید.

ال کارنیتین همچنین به عنوان مکملی شناخته می شود که چربی های زنجیره بلند را برای استفاده به عنوان انرژی یا سوخت حمل می کند. حال، اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر چربی بسوزانید و آن را به حداکثر برسانید، ال کارنیتین همان چیزی است که نیاز دارید. بدون ال کارنیتین کافی، بیشتر چربی ها نمی توانند وارد میتوکندری شده و به انرژی تبدیل شوند. ال کارنیتین تضمین می کند که در طول ورزش بهترین عملکرد را دارید.

  تماشا کنید: عملکرد مک بوک پرو 2021 16 اینچی در بازی های در حال اجرا

roshapharmacy 4 جوان آی تی

حتی می‌توانید این مکمل‌ها را همزمان مصرف کنید، زیرا مکمل‌های BCAA و L-کارنیتین با کاهش پراکسیدهای لیپیدی و حفظ یکپارچگی کلی میتوکندری در سیروز کبد، آسیب سلول‌های کبدی را کاهش می‌دهند. اثربخشی BCAA و ال-کارنیتین از استراتژی های درمانی برای بیماری مزمن کبد در انسان پشتیبانی می کند. بنابراین این ترکیب نه تنها برای بدن مضر نیست، بلکه برای کبد نیز مفید است.

ال کارنیتین همچنین چربی شکم را کاهش می دهد و برای بیماران مبتلا به کبد چرب نیز مفید است.

همچنین می توانید مکمل های BCAA و سایر اسیدهای آمینه مانند EAA (9 اسید آمینه ضروری) را با هم مصرف کنید تا بهترین پاسخ اسید آمینه را دریافت کنید.

آخرین کلمه

هر مکمل هدف خاصی را دنبال می کند. شما باید مکمل مناسب برای نیاز خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن کم کنید، باید از مکمل های چربی سوز مانند ال کارنیتین استفاده کنید. ال کارنیتین ماده اصلی فعال چربی سوز است. BCAA همچنین به شما کمک می کند از تمرین زودهنگام و تمرین بیشتر خسته نشوید. به همین دلیل است که چربی بیشتری از دست می دهید و به کاهش وزن کمک می کند. سوزاندن چربی با ال کارنیتین، BCAA و مکمل های اسید آمینه روشی است که بسیاری به آن پاسخ داده اند و موفق به کاهش وزن شده اند. البته در صورت تمایل به استفاده از این مکمل ها بهتر است با یک متخصص مشورت کنید و این مکمل ها را از داروخانه های معتبر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید