آیا جایگزین های قهوه بدون کافئین برای سلامتی شما بهتر است؟

قهوه ممکن است بازنده آشکاری در جستجوی رژیم‌های غذایی سالم‌تر نباشد. به خصوص که با کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است. با این حال، همانطور که درباره ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی بیشتر می آموزیم، متوجه می شویم که کافئین اغلب مقصر اضطراب و مشکلات خواب است. در نتیجه، شرکت های قهوه شاهد افزایش علاقه دوستداران قهوه بدون کافئین هستند.

لورا اسمیتیکی از بنیانگذاران شرکت Decadent Decaf Coffee می گوید مشتریانش در بریتانیا قهوه بدون کافئین را به دلایل سلامتی انتخاب می کنند و شهرت بد قهوه بدون کافئین در حال کاهش است. او می گوید که بیزاری از قهوه بدون کافئین از بین رفته است.

در سال‌های اخیر، جهشی در جایگزین‌های قهوه بدون کافئین مشاهده شده است که ادعا می‌کنند با استفاده از ترکیباتی مانند گیاهان باستانی و به اصطلاح «ابر غذاها» بدون تأثیرات منفی قهوه، انرژی شما را به روشی طبیعی‌تر افزایش می‌دهند.

امروزه در برخی از کافه ها در کنار قهوه لاته، می توانید لاته چغندر، زردچوبه و خشخاش پیدا کنید. جینسینگ و مورینگا (روغن زردچوبه) مواد دیگری هستند که به عنوان جایگزین های سالم برای قهوه فروخته می شوند. جایگزین هایی که انرژی را نیز افزایش می دهند.

بسیاری از این مواد حاوی ترکیبات زیست فعال گیاهی هستند که مصرف آنها بر سلامت ما تأثیر می گذارد. اما آیا روی آوردن به جایگزین های قهوه واقعاً سلامت و انرژی شما را بهبود می بخشد؟

مقالات مرتبط:

یکی از رایج ترین جایگزین های قهوه بدون کافئین، ماکا از گیاه ریشه خشخاش به دست می آید و معمولاً به صورت پودر به شیر اضافه می شود. با این حال مایکل هاینریشپروفسور قوم‌فارماکولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه کالج لندن می‌گوید: ماکا مانند قهوه انرژی شما را افزایش نمی‌دهد. او می گوید: «ماکا به اندازه قهوه محرک نیست و توجه را بهبود نمی بخشد.

قهوه

قهوه بدون کافئین حاوی بسیاری از همان آنتی اکسیدان هایی است که جایگزین های قهوه را می سازند.

هاینریش اضافه کرد که نمی توان انتظار داشت که ماکای دیرهنگام سالم تر از قهوه باشد. او در مقاله ای در سال 2017 نوشت که برای بیش از 2000 سال، مردم آند در پرو از خشخاش به عنوان غذا و دارو استفاده می کردند. در حالی که تحقیقات در مورد خشخاش بحث برانگیز بوده است، اما برای ترویج فواید سلامتی آن بر دانش محلی متمرکز شده است. او می گوید:

فواید سلامتی خشخاش به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است و همه مطالعات آنطور که باید معتبر و قابل اعتماد نیستند.

جینسینگ گیاه دیگری که به طور سنتی به عنوان دارو استفاده می شود نیز جایگزین محبوب دیگری برای قهوه شده است. در حالی که هاینریش می گوید که جینسینگ مانند قهوه انرژی را افزایش نمی دهد، برخی از مطالعات نشان می دهد که می تواند اثرات پیشگیرانه ای داشته باشد، به ویژه در بیماری های عفونی، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که در پیشگیری از برخی سرطان ها موثر است.

  تیک تاک به احتمال زیاد فیسبوک را تصاحب خواهد کرد

به طور مشابه، برخی از مطالعات برخی از مزایای سلامتی را به هم مرتبط می کنند زردچوبه آنها نشان دادند. شارلوت میلزیک استاد تغذیه در دانشگاه ریدینگ می گوید: وقتی لاته زردچوبه می نوشید، هیچ یک از این فواید را نخواهید دید. او می گوید:

برای مشاهده اثرات نشان داده شده در برخی از این مطالعات، باید مقدار زیادی زردچوبه بخورید. فکر نمی کنم بتوانید این مقدار را از طریق جایگزین های قهوه دریافت کنید.

دوستت دارماستاد علوم غذایی دانشگاه ریدینگ می گوید:

مدت زیادی است که در مورد قهوه می خوانیم. ما می دانیم که کافئین چگونه کار می کند. زردچوبه به عنوان ادویه و رنگدانه در مقادیر کم استفاده می شود. اما در مورد اثرات مصرف مقادیر زیاد آن در نوشیدنی ها چیزی نمی دانیم.

پودر ادرار

پودر کبریت به تازگی به نوشیدنی های گرم در غرب اضافه شده است

کانلی موافق است و می گوید که اگر مقدار زیادی زردچوبه مصرف کنید، ممکن است عوارض جانبی بیشتری داشته باشید. او می گوید:

هیچ تحقیقی در مورد سمیت بالقوه نوشیدنی های غنی از زردچوبه یا سایر مواد فعال زیستی گیاهی انجام نشده است و این یک مشکل است.

در همین حال، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف زردچوبه در دوران بارداری یا شیردهی یا در حین مصرف برخی داروها مانند انسولین ممکن است با خطرات سلامتی خاصی همراه باشد. کریستن برندیک مدرس ارشد در موسسه بهداشت عمومی در دانشگاه نیوکاسل می گوید که اگر لاته زردچوبه شما را هوشیارتر کند، احتمالاً خاصیت دیگری دارد. او می گوید:

ممکن است احساس خوبی داشته باشید؛ چون انتظارش را داری زردچوبه به دلیل رنگ و طعم قوی، اثر دارونمای قوی دارد.

جایگزین دیگری برای قهوه مورینگا به درخت بومی هند اطلاق می شود و با شیرخشک نیز مخلوط می شود. وندی راسلپروفسور تغذیه مولکولی در دانشگاه آبردین می گوید:

مورینگا سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات زیست فعال است که برخی از آنها به پیشگیری از دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک می کنند. اما لاته مورینگا بعید است که هیچ یک از این مزایا را داشته باشد. مورینگا مزه افتضاحی داره احتمالاً نمی توانید به اندازه کافی از گیاه موجود در نوشیدنی استفاده کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. مقدار مورینگا در این نوشیدنی ها بسیار کم است. من شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت و فروش نوشیدنی های مورینگا بوده ام. اما می ترسم مردم فریب بخورند و فکر کنند این برایشان خوب است.

زردچوبه

به گفته کارشناسان، فواید سلامتی زردچوبه در مقادیری که به لاته اضافه می شود، بعید است.

راسل اضافه می کند که نوشیدنی استاندارد مورینگا مانند قهوه به شما انرژی نمی دهد. او می‌گوید: «کافئین یک ماده شاداب‌کننده بسیار مهم است. با این حال، جستجوی اثر تقویت‌کننده‌ای که قهوه با جایگزین‌های بدون کافئین ارائه می‌دهد، ممکن است تلاشی بیهوده باشد.

  هنگامی که ویندوز 11 پرو را برای اولین بار راه اندازی می کنید، اتصال اینترنت و حساب مایکروسافت لازم است

به گفته برند، برخی از دانشمندان بر این باورند که قهوه فقط علائم قطع مصرف آخرین وعده قهوه را تسکین می دهد و در واقع کارایی را افزایش نمی دهد. در غیاب افزایش ثابت شده انرژی در میان جایگزین های بدون کافئین، محققان متحیر هستند که چرا افرادی که می خواهند کافئین را حذف کنند، قهوه بدون کافئین نمی نوشند.

میلز گفت که بسیاری از ترکیبات موجود در زردچوبه و مورینگا پلی فنول ها (ریز مغذی های گیاهی) هستند که به بسیاری از فواید سلامتی این نوشیدنی ها نسبت داده می شوند. با این حال، آنها همچنین در قهوه به وفور یافت می شوند. او می گوید: «کانلی.

بسیاری از مزایای سلامتی قهوه نادیده گرفته می شوند. اما این ماده سرشار از ترکیبات زیست فعال است. قهوه علاوه بر کافئین دارای ترکیبات دیگری نیز می باشد.

در گذشته، مردم معمولاً جایگزین‌های بدون کافئین می‌نوشیدند، زیرا از قهوه ارزان‌تر بودند. به گفته Conl، برای مثال، مردم برای حفظ قهوه، کاسنی را به قهوه اضافه می کنند. او می گوید:

در کتاب‌های آشپزی قدیمی راه‌های زیادی برای افزایش ماندگاری قهوه وجود داشت و اغلب از حال و هوای موجود در خانه‌ها استفاده می‌کردند. این به این دلیل بود که دانه های قهوه گران بودند. اما اکنون یک لاته چغندر یا زردچوبه در یک کافه احتمالاً به قیمت یک قهوه برای شما تمام می شود.

جینسینگ

جینسینگ یک محرک است که می تواند اثراتی مشابه کافئین داشته باشد.

میلز می گوید دلیل اینکه مردم قهوه را از دست می دهند می تواند در مورد اینکه آیا قهوه برای آنها خوب است یا خیر گیج کننده باشد. او توضیح می دهد:

قهوه موضوع بسیار پیچیده ای است. این سردرگمی می‌تواند افراد را از قهوه به چیزهایی که یک بعدی‌تر هستند، سوق دهد، مانند افرادی که راحت‌تر می‌روند و از جزئیات چیزهایی به نام سوپر فودها اطلاعی ندارند.

در پایان باید بگوییم که پاسخ ساده ای وجود ندارد. لاته با زردچوبه، خشخاش و مورینگا یا دارای دوزهای بسیار کم است که ممکن است تأثیر مفیدی بر سلامتی نداشته باشد، یا ممکن است خطر عوارض جانبی داشته باشد که ما هنوز متوجه نشده ایم. میلز می گوید:

قبل از نوشیدن آنها به عنوان نوشیدنی های سالم، باید تحقیقات بیشتری در مورد آنها انجام دهیم. اگر قهوه بدون کافئین می خواهید، قهوه بدون کافئین را توصیه می کنم.

کانلی موافق است و می‌گوید غنی‌ترین حوزه تحقیقاتی بر روی کافئین متمرکز است. اگرچه ممکن است مانند چغندر یا زردچوبه تازه یا رنگارنگ نباشد، قهوه قدیمی بدون کافئین ممکن است مطمئن ترین گزینه در حال حاضر باشد.

  مایکروسافت احتمالا پس از حواشی بسیار، ایموجی های سه بعدی را به ویندوز 11 وارد خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید