آیا می توان با پیاده روی وزن کم کرد؟

تمام فعالیت های بدنی از جمله پیاده روی منجر به چربی سوزی و در نهایت کاهش وزن می شود. هر چه بیشتر و سریعتر پیش بروید، کالری بیشتری می سوزانید. چه روی سنگفرش راه بروید یا از تردمیل استفاده کنید، پیاده روی برای کاهش وزن یک ورزش عالی است.

به گزارش لایو ساینس، پیاده روی به خصوص در فضاهای باز فواید جسمی و روانی بسیاری برای بدن دارد. مطالعه ای که در مجله Frontiers in Endocrinology منتشر شده است نشان می دهد که ۷۵۰۰ قدم روزانه (۳۰۰۰ قدم با سرعت بالا) ممکن است برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ در فرد کافی باشد.

تحقیقات دیگر در Fronteirs in Psychology نشان می دهد که زندگی در محیط های طبیعی و فضاهای سبز با سطوح پایین تر استرس و افسردگی مرتبط است. راشل ساسردوتییکی از مربیان شخصی و بنیانگذار It’s So Simple می گوید: «پیاده روی، به ویژه در طبیعت، از نیروی مغز زیادی استفاده می کند که عملاً خاموش می شوید، بنابراین اغلب نمی توانید در حین راه رفتن به چیزی فکر کنید. “پیاده روی آرامش نسبی به ارمغان می آورد.”

“پیاده روی یک تمرین هوازی کامل LISS است و برای همه ایده آل است:” پیاده روی طولانی مدت از آسیب به بدن جلوگیری می کند و آن را بدون فشار بیش از حد به سیستم عصبی پاراسمپاتیک آرام می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده توصیه می کند که افراد برای کاهش وزن ایمن و پایدار، هفته ای یک تا دو پوند (0.45 تا 0.9 کیلوگرم) وزن کم کنند.

آیا پیاده روی در کاهش وزن تاثیر دارد؟

لیلی چپمنیک متخصص تغذیه در P3RFORM می گوید: «پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است زیرا یک ورزش آسان است، به این معنی که فشار کمتری به مفاصل بدن وارد می شود و در نتیجه خطر آسیب کمتری در حین ورزش وجود دارد.

  بازی Prince of Persia در اپل واچ

به گفته این متخصص تغذیه، میزان کالری که هر فرد می سوزاند به وضعیت بدنی مانند قد، وزن، درصد چربی و البته سرعت راه رفتن مربوط می شود. به عنوان یک قانون کلی، اگر ضربان قلب شما سریعتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید و افرادی که تناسب اندام کمتری دارند، ضربان قلب بالاتری دارند و در نتیجه کالری بیشتری می سوزانند.

لیلی چپمن می گوید که چون پیاده روی نسبت به دویدن یا ورزش سنگین ورزش آسان تری است. HIIT به این معنی است که افراد بسیار بیشتر از سایر ورزش‌ها به این تمرین پایبند هستند: «به طور کلی، برای کاهش وزن، باید کمبود کالری داشته باشید. اگر با پای پیاده کالری می سوزانید، نیازی نیست رژیم غذایی خود را بیش از حد محدود کنید. این بدان معناست که احتمال موفقیت شما در رژیم غذایی در درازمدت بیشتر است.

مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد نشان داد که پیاده روی متوسط ​​تأثیر یک رژیم غذایی با محدودیت انرژی را بر کاهش چربی افزایش می دهد. لیلی چپمن می گوید: «رژیم غذایی با محدودیت انرژی به معنای کمبود کالری است. بنابراین این نشان می دهد که وقتی کمبود کالری دارید، می توانید با پیاده روی روند کاهش وزن را تسریع کنید.

چقدر باید پیاده روی کنیم تا لاغر شویم؟

مطالعه ای در مجله بین المللی چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط نشان داد که دو گروه از زنان که 30 دقیقه یا 60 دقیقه در روز پیاده روی می کردند، تغییرات مفید مشابه و قابل توجهی را در متغیرهای مرتبط با سلامتی خود (مانند کاهش وزن) تجربه کردند.

  گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس احتمالا صفحه نمایش تخت و پنل پشتی خواهند داشت.

لیلی چاپمن می گوید: این مطالعه نشان می دهد که حتی یک پیاده روی کوتاه روزانه برای ایجاد تغییرات قابل توجهی در چربی بدن، فشار خون و حتی سطح کلسترول کافی است. “پیاده روی یک ورزش شروع عالی است، به خصوص برای افرادی که گیر کرده اند.”

ریچل ساسردوتی با تایید حرفه لیلی چپمن افزود: برای نتایج بهتر، پیاده روی طولانی تر با سرعتی بیشتر از سرعت معمولی به کاهش وزن بهتر از قبل کمک می کند. اگر از پیاده روی طولانی می ترسید، با سه پیاده روی ۱۵ دقیقه ای در روز شروع کنید. «پیاده‌روی‌های کوتاه مکرر نیز می‌تواند برای بدن مفید باشد و اگر بعد از غذا پیاده روی کنید، می‌تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند.

چگونه پیاده روی را موثرتر کنیم؟

کلید کاهش وزن با پیاده روی این است که سریع یا آنقدر سریع راه بروید تا چربی بسوزانید تا نیاز بدن به انرژی تامین شود. هرچه بیشتر پیاده روی کنید، بدن شما انرژی بیشتری به جای مواد قندی مصرف می کند، چربی ذخیره شده در بدن شما بیشتر می شود. یکی از راه‌های افزایش اثربخشی پیاده‌روی، انتخاب مسیر به سمت بالا و بالای تپه یا انجام تمرینات اینتروال است.

ساسردوتی می گوید: «هر کاری که بتوانید برای افزایش کالری سوزی انجام دهید خوب است. پیاده روی در سربالایی برای رسیدن به این هدف عالی است، چه شیب تردمیل را افزایش دهید و چه به سرعت از تپه بالا بروید. هر چیزی که باعث افزایش جزئی ضربان قلب شود به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. همچنین پیاده روی فشار وارده بر پاها و مفاصل را کاهش می دهد.

  سامسونگ ISOCELL HP3 یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید با 0.56 میکرومتر پیکسل معرفی کرد.

راشل ساسردوتی می گوید: جلیقه های وزنه برداری نیز گزینه خوبی هستند زیرا باعث می شوند بدن شما سخت تر کار کند و کالری بیشتری بسوزاند. دقت کنید که وزن جلیقه خیلی سنگین نباشد تا وضعیت بدن شما به هم نریزد. وضعیت بدن برای بهترین نتیجه هنگام راه رفتن بسیار مهم است.

چگونه هر روز بیشتر راه برویم؟

مقالات مرتبط:

ساسردوتی می‌گوید: «سعی کنید زودتر از اتوبوس یا قطار پیاده شوید یا اگر هوا خوب است، تمام مسیر خانه را تا محل کار پیاده‌روی کنید». هر زمان که می توانید از پله ها استفاده کنید. استفاده از نردبان برای عضلات سرینی شما نیز عالی است. با دوستانتان قدم بزنید و برای ناهار قدم بزنید. همه چیز در طبیعت بلافاصله روحیه شما را بالا می برد، بنابراین ما یک مشکل دو طرفه داریم.

مانند هر ورزش دیگری، باید سبک خود را برای ادامه راه رفتن پیدا کنید تا در طولانی مدت خسته کننده نشود. بنابراین توصیه می کنیم انواع تمرینات پیاده روی مانند پیاده روی اینتروال، پیاده روی در سربالایی، پیاده روی کوتاه و سریع و پیاده روی طولانی را در محیط های مختلف امتحان کنید.

ساسردوتی می گوید: «مانند بسیاری از تمرینات دیگر، دانستن نحوه راه رفتن اهمیت دارد. برای بهترین نتیجه راه رفتن، کمر و شانه های خود را صاف و سر خود را بالا نگه دارید. در هر مرحله عضلات گلوتئال خود را درگیر کنید، روی پاشنه پا فرود بیایید، به جلو خم شوید و با انگشتان پا به زمین فشار دهید. نوشیدن آب کافی مهم است و قطعاً ارزش دارد که برای تهیه یک جفت کفش مناسب پول خرج کنید. انجام حرکات کششی بعد از پیاده روی را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید