آیا پیاده روی فشار خون را مانند دویدن کاهش می دهد؟

آیا پیاده روی می تواند فشار خون را کاهش دهد؟ ما مدت هاست می دانیم که پیاده روی با افزایش استحکام استخوان ها و قدرت عضلانی و کاهش چربی بدن، فواید زیادی برای سلامتی و تندرستی دارد. با این حال، به گفته دانشمندان، پیاده روی مزایای دیگری نیز دارد.

بر اساس گزارش Live Science به نقل از یک مقاله علمی منتشر شده در Current Hypertension Reports، فعالیت بدنی منظم با کاهش فشار خون مرتبط است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. محققان می گویند اثر کاهش فشار خون پیاده روی مستقل از محیط است و فرقی نمی کند در طبیعت راه بروید یا از تردمیل استفاده کنید.

دکتر محمود الرفاعیهمکار کالج قلب و عروق آمریکا می گوید: «بیشتر اوقات، ما به بیمارانمان توصیه می کنیم که فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید انجام دهند، که می تواند شامل پیاده روی باشد. درک اینکه چرا پیاده روی چنین فوایدی دارد کار سختی نیست.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) تخمین می زند که 47 درصد از جمعیت این کشور تحت تاثیر فشار خون بالا یا فشار خون بالا هستند. این سازمان دولتی می گوید که از هر چهار بزرگسال در ایالات متحده تنها یک نفر با فشار خون بالا تحت کنترل است.

با در نظر گرفتن این موضوع، یافتن یک روش قابل اعتماد و ثابت برای حفظ فشار خون در محدوده های سالم، مهم تر از همیشه به نظر می رسد. در ادامه این مطلب هر آنچه که باید در مورد ارتباط راه رفتن و فشار خون بدانید را گردآوری کرده ایم.

  ریزر یک جدول مفهومی برای گیمرها از پروژه سوفیا معرفی کرده است

ارتباط بین راه رفتن و فشار خون چیست؟

دانشمندان با قطعیت می گویند که پیاده روی در کاهش فشار خون موثر است. یک بررسی علمی که نتایج چندین مطالعه در مورد پیاده روی و اثرات آن بر فشار خون را بررسی کرد، اعلام کرد: شواهدی مبنی بر اثرات مفید پیاده روی بر کاهش فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک یا هر دو وجود دارد.

مطالعه دیگری که در مجله علمی Preventive Medicine منتشر شده است شواهدی را نشان می دهد که افرادی که به طور منظم پیاده روی سریع انجام می دهند چندین عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی را بهبود می بخشند که یکی از آنها فشار خون بالا بود.

بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فشار خون سیستولیک فشاری است که در رگ‌های خونی هنگام تپش قلب وجود دارد. نوع دیگری از فشار خون که دانشمندان آن را فشار خون دیاستولیک می‌نامند، فشار رگ‌های خونی را زمانی که قلب در بین ضربان‌ها استراحت می‌کند اندازه‌گیری می‌کند. فشار خون طبیعی برای انسان زیر 80.120 میلی متر جیوه است.

پیاده روی چگونه فشار خون را کاهش می دهد؟

به گفته دکتر الرفاعی، پیاده روی درجه انقباض (تن) رگ های خونی را کاهش می دهد. او توضیح می دهد:

رگ های خونی توسط سلول های عضلانی صاف احاطه شده اند. این سلول های عضلانی می توانند منقبض و شل شوند. چیزی که میزان انقباض یا شل شدن سلول های ماهیچه صاف را تعیین می کند، میزان تون سمپاتیک است.

به گفته دکتر الرفاعی، اگر لحن سمپاتیک بدن افزایش یابد، فشار خون نیز افزایش می یابد و بالعکس اگر تون سمپاتیک کاهش یابد، فشار خون نیز کاهش می یابد. اعتقاد بر این است که پیاده روی میزان انقباض رگ های خونی را کاهش می دهد.

  هواوی از دومین برند پرفروش صنعت موبایل به رتبه نهم سقوط کرد

برای کاهش فشار خون چقدر پیاده روی کنیم؟

بر اساس داده‌های منتشر شده در دستورالعمل‌های فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها، به بزرگسالان توصیه می‌شود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته داشته باشند. این عدد ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد. اما برای رسیدن به این هدف، اساساً باید چهار تا پنج روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.

مقالات مرتبط:

می دانیم که به نظر می رسد تمرینات با وزنه، شنا و دویدن فشار خون را کاهش می دهند و پیاده روی نیز تأثیر مشابهی دارند. مروری بر نتایج 73 مطالعه منتشر شده در پایگاه داده کتابخانه کاکرین بیان می کند:

یافته های ما نشان می دهد که سه تا پنج بار پیاده روی به مدت 20 تا 40 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​و در مجموع 150 دقیقه در هفته به مدت سه ماه می تواند بر کاهش فشار خون تأثیر بگذارد.

مطالعه دیگری که در مجله Hypertension Research منتشر شده است می گوید که با انجام 10000 قدم در روز، می توانید فشار خون خود را کاهش دهید.

آیا فشار خون هنگام راه رفتن بیشتر است؟

بله، فشار خون شما هنگام راه رفتن بالا می رود. بر اساس مطالعه ای که در مجله Hypertension منتشر شده است، دلیل افزایش فشار خون هنگام راه رفتن این است که فعالیت بدنی منجر به افزایش برون ده قلبی می شود. به گفته محققان، افزایش فشار خون سیستولیک یکی از اثرات طبیعی ورزش است. به گفته دکتر الرفاعی، اندکی پس از پایان پیاده روی، سطح فشار خون بدن به حالت عادی باز می گردد.

  عمر باتری سامسونگ گلکسی A23 ثابت شده است

چه کارهای دیگری برای کاهش فشار خون انجام دهیم؟

دکتر الرفاعی می گوید اولین قدم برای کاهش فشار خون تغییر سبک زندگی است:

فعالیت بدنی بسیار مهم است. فعالیت های بدنی مانند حیاط کاری و بالا رفتن از پله ها و همچنین ورزش هایی مانند دویدن، شنا و بدنسازی بسیار مهم هستند.

توصیه می کنیم در طول تمرین آب کافی بنوشید تا دچار مشکل نشوید. راه دوم برای کاهش فشار خون کاهش مصرف نمک است. یک مطالعه منتشر شده در مجله الکترولیت ها و فشار خون بیان می کند: کاهش نمک رژیم غذایی از 9 تا 12 گرم در روز به 5 تا 6 گرم در روز اثرات مفید زیادی بر سلامت قلب و عروق دارد.

دکتر الرفاعی می گوید: سومین راه کاهش فشار خون، کاهش وزن است: «کاهش وزن به تنهایی می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.» شواهد زیادی برای تأیید این ادعا وجود دارد. در مطالعه ای که در مجله Hypertension منتشر شد، محققان دریافتند که کاهش یک کیلوگرم از وزن بدن با کاهش فشار خون تقریباً یک میلی متر جیوه مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید