برای سالم ماندن در هنگام خواب، همه چراغ ها را خاموش کنید

قبل از رفتن به رختخواب، پرده ها را ببندید، پرده ها را پایین بیاورید و همه چراغ ها را خاموش کنید. یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور متوسط ​​محیط در طول خواب شبانه در مقایسه با خوابیدن در اتاقی با نور کم، عملکرد قلب و عروق را مختل می کند. مقاومت سلول های بدن به انسولین روز بعد به طور چشمگیری افزایش می یابد.

فیلیس زینویسنده این مطالعه و رئیس بخش تحقیقات سلامت خواب در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن در فاینبرگ و استاد پزشکی در دانشگاه ایلینوی می گوید:

نتایج این مطالعه نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور در هنگام خواب حتی در شب می تواند باعث اختلال در سیستم قلبی عروقی و گلوکز شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سندرم متابولیک را افزایش دهد. اجتناب از حداقل قرار گرفتن در معرض خواب در شب مشکلی است که همه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

نور باعث افزایش ضربان قلب می شود

پیش از این، شواهد علمی نشان می داد که قرار گرفتن در معرض نور روز با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک، ضربان قلب را افزایش می دهد. فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک به عنوان بخشی از سیستم عصبی غیر ارادی و خودمختار باعث می شود که قلب تندتر بزند و سطح هوشیاری انسان برای مقابله با چالش های روزانه افزایش یابد. زی توضیح می دهد:

نتایج مطالعه ما نشان می دهد که سیستم عصبی سمپاتیک در هنگام قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب شبانه تأثیر مشابهی دارد.

دکتر دانیلا گریمالدیاستادیار علوم اعصاب در دانشگاه نورث وسترن و یکی از محققان این مطالعه گفت:

ما نشان داده‌ایم که وقتی در اتاقی با نور متوسط ​​می‌خوابید، ضربان قلب افزایش می‌یابد. اگرچه در خواب است، سیستم عصبی خودمختار هنوز فعال است. این علامت بدی است زیرا ضربان قلب معمولاً در هنگام خواب، همراه با سایر پارامترهای قلبی عروقی، در شب نسبت به روز کمتر است.

علاوه بر سیستم عصبی ارادی برای حرکت عضلات و انجام سایر عملکردهای طبیعی، سیستم عصبی خودمختار شامل سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک آنها در تنظیم فیزیولوژی بدن در طول روز و شب نقش دارند. سیستم سمپاتیک در طول روز و سیستم پاراسمپاتیک در شب فعال است تا کل بدن را در طول خواب بازسازی کند.

  سامسونگ به زودی فروش گوشی های ارزان قیمت را در هند متوقف می کند

قند خون نیز در یک محیط سبک افزایش می یابد

محققان دریافتند که پس از خواب شبانه در محیط های کم نور، مقاومت به انسولین متوسط ​​تا متوسط ​​در روزهای بعد افزایش یافت. مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های ماهیچه‌ای، چربی و سلول‌های کبدی به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهند و نمی‌توانند از گلوکز در خون خود برای تولید انرژی استفاده کنند. برای جبران کمبود تولید انرژی، لوزالمعده انسولین بیشتری تولید می کند که به مرور زمان منجر به افزایش قند خون و دیابت می شود.

مقالات مرتبط:

در مطالعه‌ای که قبلاً در مجله پزشکی JAMA منتشر شد، محققان خواب شبانه در یک محیط روشن و تأثیر آن بر سلامت را بررسی کردند. زی می گوید افرادی که از لامپ های شب یا سایر وسایل روشنایی در محیط خواب خود استفاده کرده اند، بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی هستند. زی ادامه می دهد:

ما اکنون مکانیزمی پیدا کرده ایم که می تواند علت اصلی این مشکل را توضیح دهد. نتایج مطالعه ما نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب شبانه بر توانایی بدن در تنظیم گلوکز تأثیر می گذارد.

گریمالدی گفت: «افرادی که در این مطالعه شرکت کردند از تغییرات بیولوژیکی که در شب در بدن آنها رخ می داد، آگاه نبودند.

اما مغز این تغییرات را درک می کند و شب ها مانند مغز کسانی که سبک می خوابند و اغلب بیدار می شوند کار می کند.

قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب و هنگام خواب امری رایج است و ممکن است به دلیل دستگاه های ساطع کننده نور یا به ویژه در مناطق شهری به دلیل منابع نوری در خارج از ساختمان باشد. گفته می شود که بخش بزرگی از افراد جامعه، یعنی حدود 40 درصد، با چراغ روشن در اتاق خواب می خوابند، یا با روشن کردن چراغ و یا در اتاق خواب خود با تلویزیون روشن.

  کرکس کالیفرنیا اولین گونه شناخته شده ای است که در کرکس ها تولید مثل کرد

نور و ارتباط آن با سلامتی: دو جنبه متضاد وجود دارد

دکتر آیوی میسون «در زمان این مطالعه، او در مقطع فوق دکتری در دانشگاه نورث وسترن بود و در حال حاضر در دانشگاه هاروارد مشغول تحقیق است. او درباره ارتباط نور و سلامتی می گوید:

علاوه بر خواب، تغذیه و ورزش، قرار گرفتن در معرض نور در طول روز برای سلامتی بسیار مهم است. اما تحقیقات نشان می دهد که حتی کوچکترین نور در شب می تواند سلامت قلب و غدد درون ریز را مختل کند.

این مطالعه تأثیر نور با شدت λο 100 لوکس (شدت متوسط) را در مقایسه با نور با شدت 3 لوکس (نور بسیار کم) بر خواب شبانه افراد بررسی کرد. محققان دریافته اند که قرار گرفتن در معرض نور متوسط ​​می تواند بدن را به سطح بالاتری از هوشیاری برساند. فعالیت سمپاتیک در این موقعیت تپش قلب و نیروی انقباض افزایش می یابد، که همراه با افزایش تنفس، باعث می شود خون سریعتر در بدن گردش کند تا اکسیژن را به مغز و سایر اندام ها برساند. “این خیلی خوب است.

این اکتشافات به ویژه برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند مهم است، زیرا قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در داخل یا خارج ساختمان در جوامع مدرن بسیار گسترده است. اگر قبل از خواب به اطراف تخت نگاه کنید و همه چیز را به وضوح ببینید، احتمالاً اتاق خیلی روشن است.

راهکارهایی برای کاهش روشنایی فضا در هنگام خواب

  • چراغ ها را روشن نکنید. اگر چراغ خانه نیاز به روشن شدن دارد (گاهی اوقات افراد مسن برای ایمنی در شب این کار را انجام می دهند)، بهتر است از کلیدهای دیمر برای کم نور کردن لامپ استفاده کنید و سعی کنید منبع نور را تا حد امکان به زمین نزدیک کنید.
  • رنگ نور مهم است. رنگ کهربایی یا ترکیبی از قرمز و نارنجی اثر تحریک کنندگی کمتری روی مغز دارد. از جانب چراغ های سفید و آبی از منابع نوری با این رنگ ها دور از خواب استفاده نکنید.
  • اگر کنترلی بر نوری که از بیرون ساختمان در اتاق خواب می آید ندارید، از سایبان یا کرکره یا چشم بند استفاده کنید. تخت خود را طوری قرار دهید که نور بیرون مستقیماً روی چشمان شما نتابد.
  انویدیا تراشه اصلی Grace 144 را معرفی کرده است

دیدگاهتان را بنویسید