تغییر رژیم غذایی می تواند تا ده سال به عمر شما اضافه کند

همه می‌خواهند طولانی‌تر زندگی کنند و اغلب به ما می‌گویند که کلید دستیابی به این هدف، انتخاب یک سبک زندگی بهتر است، مانند ورزش کردن و اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند طول عمر را افزایش دهد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی سالم می تواند امید به زندگی افراد میانسال را بین شش تا هفت سال و امید به زندگی جوانان را حدود ده سال افزایش دهد.

محققان داده های مطالعات مختلف را که به رابطه بین رژیم غذایی و طول عمر می پردازند با داده های مطالعه بار جهانی بیماری ترکیب کردند. این مطالعه اطلاعات خلاصه ای را در مورد سلامت جمعیت در بسیاری از کشورها ارائه می دهد.

با ترکیب داده ها، نویسندگان توانستند امید به زندگی را مطابق با تغییرات مداوم در مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، غلات تصفیه شده، آجیل گیاهی، حبوبات، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده تخمین بزنند. و شیرینی.نوشیدنی

آنها سپس رژیم غذایی بهینه برای طول عمر را شناسایی کردند و آن را با رژیم معمولی غربی که عمدتاً شامل مقادیر زیادی غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز، محصولات لبنی پرچرب، غذاهای پر قند، غذاهای بسته بندی شده و مصرف کم میوه و سبزیجات بود، مقایسه کردند. .

رژیم غذایی مطلوب شامل حبوبات (لوبیا، نخود و عدس)، غلات کامل (جو دوسر، جو و غلات کامل) و بیشتر آجیل سبزیجات و گوشت قرمز کمتر و گوشت های فرآوری شده بود. محققان دریافته اند که پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب از سن 20 سالگی امید به زندگی مردان و زنان آمریکایی، چینی و اروپایی را بیش از یک دهه افزایش می دهد. علاوه بر این، آنها دریافتند که تغییر از یک رژیم غذایی غربی به یک رژیم غذایی مطلوب در سن 60 سالگی، امید به زندگی را تا 8 سال افزایش می دهد. برای افراد 80 ساله، امید به زندگی حدود 3.5 سال افزایش می یابد.

  Airbus Huawei Freebuds Pro 2 به طور رسمی با گواهی IP54 معرفی شد

با توجه به اینکه همیشه امکان تغییر کامل رژیم غذایی برای افراد وجود ندارد، محققان محاسبه کردند که اگر افراد از یک رژیم غذایی غربی به رژیمی که میانجی بین یک رژیم غذایی مطلوب و یک رژیم معمولی غربی باشد، چه اتفاقی می افتد. آنها دریافتند که حتی این نوع رژیم غذایی می تواند امید به زندگی 20 ساله را در زنان کمی بیشتر از 6 سال و در مردان کمی بیش از 7 سال افزایش دهد.

جدول با ترکیبات مختلف غذایی

میزان معمول غذا در رژیم غذایی غربی و رژیم غذایی متوسط ​​و رژیم غذایی مطلوب

نتایج نشان می دهد که ایجاد تغییرات طولانی مدت در رژیم غذایی در هر سنی می تواند مزایای زیادی در افزایش امید به زندگی داشته باشد. اما اگر این تغییرات در اوایل زندگی شروع شود، بیشترین فواید را خواهد داشت.

ارزیابی امید به زندگی مطالعه جدید از کاملترین و به روزترین متاآنالیزهای رژیم غذایی و مرگ و میر حاصل شده است. مطالعه ای که نتایج چندین مطالعه علمی را ترکیب می کند.

در حالی که متاآنالیزها در اکثر موارد به دلیل حجم زیادی از داده هایی که تجزیه و تحلیل می کنند بهترین شواهد هستند، آنها مفروضاتی در مورد داده ها دارند که ممکن است منجر به نادیده گرفتن تفاوت های مهم بین مطالعات شود.

مقالات مرتبط:

همچنین شواهدی مبنی بر کاهش مصرف تخم مرغ و گوشت سفید نسبت به شواهد مربوط به غلات کامل، ماهی، گوشت فرآوری شده و آجیل های گیاهی از کیفیت پایین تری برخوردار است.

علاوه بر این، مواردی وجود دارد که در این مطالعه در نظر گرفته نشده است: برای مشاهده این فواید، افراد باید رژیم غذایی خود را در یک دوره ده ساله تغییر دهند. بنابراین مشخص نیست که اگر افراد رژیم غذایی خود را در مدت زمان طولانی تری تغییر دهند، همچنان از طولانی شدن عمر خود سود خواهند برد یا خیر. 2. این مطالعه سلامت و بیماری گذشته را در نظر نمی گیرد. این می تواند امید به زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

  ساعت هوشمند Huawei Watch D با قابلیت اندازه گیری فشار خون رسما معرفی شد

بنابراین، مزایای رژیم غذایی برای افزایش امید به زندگی فقط متوسط ​​است و ممکن است از فردی به فرد دیگر بسته به عوامل دیگری مانند سلامت، وضعیت ژنتیکی و سبک زندگی، مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و ورزش متفاوت باشد.

با این حال، شواهدی که توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت، مستحکم بود و از مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام شده بود به دست آمد. این یافته ها همچنین با تحقیقات گذشته مطابقت دارد که نشان می دهد بهبود متوسط ​​اما طولانی مدت در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و طول عمر را افزایش دهد.

مکانیسم هایی که توضیح می دهند چرا رژیم غذایی می تواند امید به زندگی را افزایش دهد هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اما رژیم غذایی بهینه ای که محققان شناسایی کرده اند شامل بسیاری از غذاهای حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. برخی از مطالعات روی سلول های انسانی نشان داده اند که این مواد می توانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند یا روند آسیب سلولی را کند کنند. آسیب سلولی یکی از دلایل پیری است.

تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد. بنابراین، مشخص نیست که آیا آنتی اکسیدان هایی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنیم تأثیر مشابهی خواهند داشت یا خیر. بسیاری از غذاهای موجود در این مطالعه دارای خواص ضد التهابی نیز هستند که می توانند شروع بیماری های مختلف و روند پیری را کاهش دهند.

به طور کلی، تغییر کامل در رژیم غذایی می تواند دشوار باشد. اما حتی گنجاندن برخی مواد غذایی که نشان داده شده است باعث افزایش طول عمر می شود، می تواند فوایدی داشته باشد.

  قیمت اشتراک آمازون پرایم در ایالات متحده 16 درصد افزایش می یابد

دیدگاهتان را بنویسید