پروتئین چگونه انرژی بدن را تامین می کند؟

پروتئین چگونه به انسان انرژی می دهد؟ پس از انجام یک تمرین شدید، ممکن است احساس کنید که عضلات شما ضعیف شده اند و راه رفتن مانند صعود به قله اورست است. اگر این اتفاق برای شما افتاد، بهتر است پروتئین را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. پروتئین یک سوخت عالی برای بدن است و به بازیابی عضلات و احساس بهتر بعد از تمرین کمک می کند.

در نتیجه، پروتئین می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر سبک زندگی فعالی داشته باشید. اما پروتئین چگونه انرژی بدن را تامین می کند؟ در واقع پروتئین منجر به تقویت ناگهانی بدن نمی شود، بلکه در دراز مدت برای جلوگیری از خستگی ضروری است و به ترمیم و ساخت بافت های بدن کمک می کند.

چرا به پروتئین نیاز داریم؟

پروتئین چیست؟ این پروتئین به عنوان یک درشت مغذی شناخته می شود. در نتیجه بدن برای تامین انرژی به مقدار زیادی از این ماده نیاز دارد و جزء مهمی از هر رژیم غذایی است. پروتئین اغلب در محصولات حیوانی یافت می شود، اما می توان آن را از منابع گیاهی مانند دانه ها و لوبیا نیز به دست آورد.

همه ما می دانیم که بدن برای انرژی به غذا نیاز دارد. اما ممکن است متوجه نباشید که پروتئین مسئول بسیاری از منابع انرژی بدن است. پروتئین همچنین به ایجاد احساس سیری کمک می کند، بنابراین برای تنظیم اشتها ضروری است. طبق مقاله ای در سال 2014 در مجله Nutrition، خوردن پروتئین به جای شکر باعث می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. پروتئین همچنین عملکرد مطلوب بدن و سطح انرژی طبیعی را حفظ می کند و بر اشتهای سالم و حتی عملکرد مغز تأثیر می گذارد.

  تصویر هدفون واقعیت افزوده اپل طراحی احتمالی آن را نشان می دهد

پروتئین چگونه انرژی بدن را تامین می کند؟

اما وقتی پروتئین مصرف می شود دقیقاً چه اتفاقی برای بدن می افتد و چگونه به انرژی تبدیل می شود؟ به گفته دکتر بنجی دیلنپروتئین برای بدن برای تولید انرژی در اولویت نیست. بدن معمولا ترجیح می دهد از کربوهیدرات ها در درجه اول برای منابع انرژی استفاده کند، زیرا تجزیه و تبدیل آنها به گلوکز آسان تر است. پس از مصرف کربوهیدرات های ذخیره شده، اولویت دوم بدن برای تولید انرژی، چربی ها هستند که تجزیه آن ها دشوارتر است.

فقط مقدار کمی پروتئین مستقیماً به انرژی تبدیل می شود، زیرا بدن پروتئین هایی مانند کربوهیدرات ها و چربی ها را ذخیره نمی کند. وقتی بدن ذخایر کربوهیدرات ها و چربی ها را خالی کرده و آنها را به انرژی تبدیل می کند، به پروتئین تبدیل می شود. با این حال، از آنجایی که پروتئین ترکیب عضلانی بدن را تقویت می کند، بدن در واقع با سوزاندن پروتئین، ماهیچه های فیزیکی را می سوزاند.

غذاهای انرژی زا از پروتئین

اگرچه پروتئین منبع ایده آلی برای انرژی نیست، اما اگر می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، مهم است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال، با مصرف کربوهیدرات و پروتئین، می توانید سطح قند خون را ثابت نگه دارید و در نتیجه احتمال کاهش انرژی در حین ورزش کاهش می یابد. پروتئین همچنین به حفظ توده عضلانی و حفظ متابولیسم سالم کمک می کند. پروتئین همچنین برای ذخیره آهن در بدن مهم است که به نوبه خود به حفظ سطح انرژی بالا کمک می کند. به گفته دیلن:

پروتئین منبع انرژی طولانی مدت برای افزایش تحمل است. همچنین می تواند به بازسازی و عضله سازی کمک کند و هر چه عضله قوی تر باشد، عملکرد ما در ورزش و به طور کلی زندگی بهتر و سریع تر خواهد بود.

در نتیجه، در حالی که پروتئین در تامین مستقیم انرژی ما نقشی ندارد، بخش مهمی از یک سبک زندگی فعال است که بدون آن ممکن است سطح انرژی به اندازه کافی بالا نباشد.

  SpaceX ماهواره های بیشتری را برای Starlink Premium منتشر کرده است

چه مقدار پروتئین در رژیم غذایی مورد نیاز است؟

RDA (مجوز رژیم غذایی توصیه شده) 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن طبق گفته هاروارد هلث است. با این حال، اگر سبک زندگی بسیار فعالی دارید، می توانید برای جلوگیری از خستگی و بهبود رشد عضلات، مصرف پروتئین خود را از حداقل توصیه شده افزایش دهید. برای محاسبه دقیق میزان جذب مواد مغذی توصیه شده بر اساس نوع بدن و سبک زندگی، می توانید از ماشین حساب USDA DRI استفاده کنید.

مقاله مرتبط:

همچنین توصیه می شود اگر می خواهید میزان پروتئین در رژیم غذایی خود را تغییر دهید، با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه رژیم های غذایی با پروتئین بالا محبوب هستند، اما همیشه بهترین گزینه برای یک سبک زندگی سالم و متعادل نیستند. مصرف مقادیر زیاد پروتئین نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد که عبارتند از:

  • اضافه وزن: مطالعه ای که در سال 2016 در مجله Clinical Nutrition منتشر شد نشان می دهد که پروتئین بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن و مشکلات قلبی عروقی شود.
  • مشکلات گوارشی: به گزارش ISRN Nutrition، مصرف بیش از حد پروتئین می تواند منجر به حالت تهوع، یبوست، اسهال یا نفخ شود.
  • بیماری کلیوی: طبق مطالعه سال 2020 توسط PubMed، پروتئین بیش از حد می تواند منجر به هایپرفیلتراسیون کلیه شود.
  • خطر سرطان: بر اساس یک مطالعه در سال 2014 در مورد متابولیسم سلولی، رژیم های غذایی با پروتئین بالا به طور مستقیم با افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است.

به طور کلی، اگرچه پروتئین یک ماده مغذی کلیدی برای بدن برای تامین انرژی نیست، اما بدون آن می توانید به راحتی در حین ورزش احساس خستگی کنید. علاوه بر این، این پروتئین به رشد و ریکاوری عضلات کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید از احساس خستگی جلوگیری کنید و در حین یا بعد از تمرین احساس بهتری داشته باشید، مهم است که پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فقط همیشه مراقب باشید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و آن را در یک رژیم غذایی متعادل بگنجانید.

  ریزر کیشی وی 2 را به عنوان بهترین کنترلر بازی برای گوشی های اندرویدی معرفی کرده است

دیدگاهتان را بنویسید